close

One Direction- Drag Me Down

 bd6dffbcab8963ee5a2b15b58f861918caaa6d43  

**************************

介紹 YA~是小鮮肉欸 (誤

             這首歌描述女朋友的OP(Overpowered)超能力

                        沒有她男主就變廢人,有了她男主角就無敵沒有人可以拖垮他XD

                         以下是我個人對歌詞意境的翻譯,如有不專業的地方

                         歡迎留言多多指教,謝謝

 

 [Harry:]

I've got fire for a heart

我擁有熾烈的心

I'm not scared of the dark

對黑暗無所畏懼

You've never seen it look so easy

你未曾見識到它是如此地輕而易舉

I got a river for a soul

我的靈魂是一條河

And baby you're a boat

而寶貝你就是船

Baby you're my only reason

寶貝你是我生存的唯一理由

 

[Louis:]

If I didn't have you there would be nothing left

如果失去你我便一無所有

The shell of a man who could never be his best

徒留空虛軀殼的男人不可能盡善盡美

If I didn't have you, I'd never see the sun

假如沒有你,我看不見光明的太陽

You taught me how to be someone

你教我如何成為大人物

Yeah

 

[Liam:]

All my life
我的人生

You stood by me

你在旁陪伴守護

When no one else was ever behind me

在我沒有其他人支持時

All these lights

所有的強光

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

擁有你的愛,就沒有人可以拖垮我

 

[Niall:]

All my life

我的人生

You stood by me

你在旁陪伴守護

When no one else was ever behind me

在我沒有其他人支持時

All these lights        

所有的強光

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

擁有你的愛,就沒有人可以拉垮我

 

[Chorus:]

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拖垮我

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拉垮我

[Niall:]

I've got fire for a heart

我擁有熾烈的心

I'm not scared of the dark

對黑暗無所畏懼

You've never seen it look so easy

你未曾見識到它是如此地輕而易舉

I got a river for a soul

我的靈魂是一條河

And baby you're a boat

而寶貝你就是船

Baby you're my only reason

寶貝你是我生存的唯一理由

 

[Harry:]

If I didn't have you there would be nothing left (nothing left)

如果失去你我便一無所有(一無所有)

The shell of a man who could never be his best (be his best)

徒留空虛軀殼的男人不可能盡善盡美(盡善盡美)

If I didn't have you, I'd never see the sun (see the sun)

假如沒有你,我看不見光明的太陽(看見太陽)

You taught me how to be someone

你教我如何成為大人物

Yeah

 

[Niall:]

All my life

我的人生

You stood by me

你在旁陪伴守護

When no one else was ever behind me

在我沒有其他人支持時

All these lights       

所有的強光

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

擁有你的愛,就沒有人可以拉垮我

 

[Chorus:]

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拖垮我

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拉垮我

[Liam:]

All my life

我的人生

You stood by me

你在旁陪伴守護

When no one else was ever behind me

在我沒有其他人支持時

All these lights       

所有的強光

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

擁有你的愛,就沒有人可以拖垮我

 

 [Niall:]

All my life

我的人生

You stood by me

你在旁陪伴守護

When no one else was ever behind me

在我沒有其他人支持時

All these lights       

所有的強光

They can't blind me

都無法遮蔽我的雙眼

With your love, nobody can drag me down

擁有你的愛,就沒有人可以拉垮我

 

[Chorus:]

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拖垮我

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拉垮我

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拖垮我

Nobody, nobody

沒有人沒有人

Nobody can drag me down

沒有人可以拉垮我

arrow
arrow
    全站熱搜

    +7的歌詞翻譯 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()