Justin Bieber - Sorry

                    1445298511.jpg  



Spotify音源: https://play.spotify.com/album/7sIgLnbKhrEN5k0tbB7... (需登入帳號)


介紹:

        小賈斯汀的這首新歌

        主要是向對他絕望透頂的女友喊話

        希望女友可以重回他的身邊

        這首歌的歌詞小賈斯汀有參與填詞

        所以不禁讓大家懷疑這首歌就是寫給他前女友Selena Gomez

        再加上他曾經說過這次的專輯創作是非常personal的

        意思就是他將在專輯中吐露自己的心聲

        老實說我覺得歌詞是蠻有誠意的

        寫得非常真誠

        但這樣的喊話能不能成效

        就要等著看囉


       那讓我們先來欣賞歌詞吧

       歌詞都是我自己翻的, 有任何錯誤都可以留言給我  

       請大家多多指教   謝謝

***************************************************************************************


You gotta go and get angry at all of my honesty

由於我的真心吐露你即將憤而離開

You know I try but I don't do too well with apologies

你知道我試著挽回但無法好好道歉

I hope I don't run out of time, could someone call a referee?

真希望我沒有用光時間,有人可以幫我請裁判喊暫停嗎

(此處將愛情比喻成一場比賽,希望能有喊暫停的機會以挽回局勢)

Cause I just need one more shot at forgiveness

因為我需要再一次機會請求原諒

I know you know that I made those mistakes maybe once or twice

我們都明白,我不只犯過一兩次錯

By once or twice I mean maybe a couple a hundred times

其實我指的是一而再再而三地做錯事

So let me, oh let me redeem, oh redeem, oh myself tonight

所以讓我補救,讓我贖罪,今晚讓我好好反省自己吧

Cause I just need one more shot at second chances

因為我需要再一次機會讓我再試一次

 

Yeah, is it too late now to say sorry?

現在道歉是不是太晚了

Cause I'm missing more than just your body

我失去的不只是你的肉體

(暗喻主角愛的不只是另一半的肉體,他愛的是她的心靈)

Is it too late now to say sorry?

現在道歉是不是太晚了

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

I'm sorry, yeah  Sorry, yeah  Sorry

對不起

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

I'll take every single piece of the blame if you want me to

假如你要求,我願意承擔所有的責難

But you know that there is no innocent one in this game for two

但你也明白在這場愛情遊戲中我們雙方都曾犯錯

I'll go, I'll go and then you go, you go out and spill the truth

與其我們吐露事實並分道揚鑣

Can we both say the words and forget this?

我們可以彼此談談就忘了那些過往的事嗎

 

Is it too late now to say sorry?

現在道歉是不是太晚了

Cause I'm missing more than just your body

我失去的不只是你的肉體

Is it too late now to say sorry?

現在道歉是不是太晚了

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

I'm not just trying to get you back on me

我不僅僅是希望你回到我身邊

Cause I'm missing more than just your body

我失去的不是只有你的肉體

Is it too late now to say sorry?

現在道歉是不是太晚了

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

 

I'm sorry, yeah  Sorry, yeah  Sorry
對不起

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

I'm sorry, yeah  Sorry, yeah  Sorry

對不起

Yeah I know that I let you down

我明白我讓你絕望

Is it too late to say I'm sorry now?

我現在的道歉會太遲了嗎

 

arrow
arrow

    +7的歌詞翻譯 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()